lördag, april 30, 2011

Boutnerver

Natten till igår drömde jag att lineup runnern och bench managern i samråd med lagkaptenen bestämt att jag inte skulle få spela under boutet. Anledningen: jag var för dålig. Så där satt jag, jam efter jam efter jam, på vår bänk och förstod ingenting med en lineup runner som vägrade titta mig i ögonen och aldrig sa mitt namn förrän alldeles i slutet av första perioden och åh vilken känsla! Äntligen skulle jag bouta! Jag ställde mig på tracken, precis bakom min pivots höfter och kände hur adrenalinet rusade och där tog det stopp. Jag trillade, släppte fram lila/vita lagets jammer, blockade min egen och presterade sämre än vad jag någonsin gjort. Jag vaknade kallsvettig och med en stor portion ångest och en känsla av att vara sämre än alla andra.. Om sanningen skall fram så var det med ganska så darriga ben som jag snörade på mig skatesen igår inför första träningen med nya laget men träningen gick bra! Jag vet ju att jag kan, och jag vet ju att det går men har trots allt inte kunnat släppa känslan som drömmen gav mig förrän nu imorse. 

Natten till idag drömde jag också om boutet men en helt annan dröm. Honey, vår lineup-runner ropade upp mitt namn, tittade mig i ögonen och skickade ut mig på tracken där vi jobbade som ett lag, en enhet. Jag och min pivot satt ihop i främre delen av packen, mer solida än berlinmuren och höll den vita jammern bakom oss.   Och det var med fjärilar i magen och en lätthet jag klev upp ur sängen i morse. Fy fan vad jag kommer att krossa.

Ps. Det finns biljetter kvar, innan klockan tolv kan du köpa dem på Bad reputation i Malmö, hinner du inte det så säljs eventuella överblivna biljetter direkt i dörren. Kom i god tid till klockan fem. Boutet börjar klockan sex. Mer info hittar du på facebookeventet

Inga kommentarer: