fredag, april 08, 2011

Not so happy



Idag har jag varit i skolan halva dagen, av en rad olika anledningar  kändes det inte alls så bra som man skulle kunna önska. Malmö jävla lekskola. Inkonsekventa examinationer, märkliga kursplaner och en märklig attityd gentemot studenterna. Jag är trött, sliten och utarbetad. Jag känner mig som en hamster som kutar i ett hamsterhjul - jag kommer aldrig fram och jag avskyr den här känslan. Det är inte jag. Jag har gjort mina val som lett mig hit, val som jag i grund  och botten tror på men just nu orkar jag inte  riktigt att hålla näsan ovanför vattenytan och det gör mig frustrerad.  

Kanske är det mer som ligger bakom, en liten vårdeppighet (?). En enorm ovisshet inför Ws försklestart ligger och gnager, stressar. Att plugga heltid med långa praktikperioder är ett konststycke utan barnomsorg, dagens samhälle är inte konstruerat för att familjen bygger broar, skapar land. Vi tvingas till att vara våra egna isolerade öar. Jag är inte född till att vara en ö.

Inga kommentarer: