söndag, april 10, 2011

en söndagsmorgon

Klockan är nio enligt radioekot och jag börjar bli trött. Tröttare. Det blev inte mycket sömn alls inatt, en gång i halvtimmen möttes jag av en siren från sovrummet, en ledsen liten parvel som vägrade låta sig tröstas. Jag börjar fundera på om det kan vara lite nattskräck jag. Efter en natt fylld av vaggande, lugnande och klappande fick jag en blöt puss över ena ögat vid femsnåret. Idoga förhandlingar ledde till att jag kunde förhala uppstigandet till en halvtimme senare och nu sitter vi här. Jag dricker femte koppen kaffe och W äter andra frukosten. Vi har varit ute med fyrbenigen, städat badrummet, bokat tvättid, städat köket, vattnat alla blommor, tittat på barnprogram och läst saga. Kört traktor, bäddat sängen och jag har försökt att diskutera det här med små barns sömn. Till ingen nytta.  En kopp kaffe till, en dusch, lämna Vesslan och välkomna barnvakten och sen äntligen träna.

Inga kommentarer: