måndag, augusti 01, 2011

Dag 12 - Min vardag

Min vardag ser rätt olika ut beroende på om jag är gräsänka eller inte, om det är derbydag eller vilodag. Om jag är föräldraledig, har praktik, pluggar eller om jag jobbar. Och helt beroende på om vi hänger i huset vid havet eller hemma
I Crime city men ett par saker gäller i alla fall varje dag.



Varje morgon börjar på precis samma sätt. Jag kliver upp och laddar kaffebryggaren, väntar tålmodigt tills det svarta guldet har runnit ner och först efter det att jag fått i mig två, tre muggar av det svarta guldet som jag är människa och då är det dags för morgonpromenaden med Vesslan



Barnvagn är överskattat, tacka vet vi apostlahästarna och när små barnsben blir trötta får lilla w vila sig i sjalen. Tricket är att inte vara stressad och låta promenaden ta den tid den tar.

Inga kommentarer: