torsdag, augusti 18, 2011

Dag 24 - Detta gör mig glad (favorit i repris)


























Jag blir glad när hela familjen gör saker tillsammans. Det här med kvalitetstid a la fredagsmys och påtvingad familjetid är inte någonting som jag har så mycket till övers för alls. Istället försöker vi att njuta av vardagen, ta tillvara på all tid och ha jävligt roligt till vardags. Och jo, det går faktiskt. Det kräver bara lite vilja, ansträngning och en del pusslande med både tid och lösningar. Vissa saker kanske tar lite längre tid än andra med en upptäckande ett och ett halvt-åring men i slutändan gör inte det så mycket. De sista veckorna har vi hängt en del i huset vid havet och byggt staket, något som hade kunnat vara en mardröm men som istället blivit ett stort familjeäventyr. Lilla W är den första att hjälpa till med att bära plank, borrmaskiner och skruvdragare.  Att upptäcka världen tillsammans med min familj gör mig riktigt, riktigt glad.


Inga kommentarer: