torsdag, augusti 11, 2011

Det här med vädret

Alltså okej, vi har snackat om det tidigare men jag känner att det inte är riktigt färdig ältat. Vädret. Alltså vad faan är det frågan om. Inte okej, tretton grader i augusti, kom och hjälp mig att dö. Jag har plockat fram min stickade vintermössa för att jag fryser om öronen när jag går morgonpromenaden med Vesslan.  Och vad ännu värre är: vi har inga inomhusträningar. Det är tre veckor kvar till Battle of the Nordic Light och det går inte att rulla tomhus när det regnar. Igår gjorde vi ett tappert försök nere på stapelbädden och trotsade vädergudarna. Svarta änkan och neverending pacelines och två jam var ungefär vad vi hann med innan himlen öppnade sig. Antiklimax är bara förnamnet och jag känner redan nu hur deppigheten börjar smyga sig på. Jag har ärvt det av min mormor, varje sommar lagom tills skörden så blev hon alltid deppig. Det är samma sak för mig. Jag gillar hösten och vintern fram till januari ungefär. Men augusti och jag, vi är inga såta vänner. 

1 kommentar:

Mirijam sa...

Åh ja DET SUGER!!!