lördag, augusti 20, 2011

Malmöfestivalen dag 1

Jag rådiggar malmöfestivalens gedigna utbud. Mixen av kultur, sport, musik och allsköns underhållning. Att det är gratis och att det finns något för i princip alla. I teorin. I praktiken är det lite svårare att känna de där svallande positiva känslorna. När det väl är dags för festivalen brukar jag redan önska att den skall vara över, efter ett första (oftast även det sista) besök på festivalområdet brukar det ta mig ungefär en kvart att inse att

1) jag avskyr mänskligheten
2) jag förstår inte var alla dessa idioter kommer ifrån.*

Har i alla fall fått en spexig varm mössa så att jag kan hålla öronen varma i vinter. Har hört att det brukar vara kallt i Toronto i december månad. Och för att hitta hem följde vi den vackra regnbågen. Bara sju dagar kvar av eländet.



* dagens exempel på jubelidiot: kvinna med två hundar tränger dig fram på Stortorget mitt bland kräftor och grus i dojjan, båda hundarna har halti och går med svansen mellan benen. En av jyckarna skakar av stress och försöker slita sig loss. Kvinnan skriker fot och klatschar till hunden över ryggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns gott om idioter i världen. Jag tackar extra för att du gav mig min dos av Malmöfestival på elektronisk väg i år, nu behöver jag inte ens åka dit för att bli påmind om varför jag undviker eländet =D

Aloha Riot sa...

Så lite så, så lite så. Jag förstår inte det, glömmer varje år hur illa jag tycker om Malmöfestivalen egentligen och går dit, blir sur och går hem.