onsdag, september 21, 2011

En septemberonsdag

Jag har torkat tårarna och sovit, inte ut men litegrann. Allting kommer att bli bra. Jag tog "ledigt" från examensarbetet idag, har inte kunnat fokusera på det alls ändå så då är det lika bra att lägga det åt sidan helt och hållet så att jag kan andas utan dåligt samvete.

Jag försöker att tänka positivt, nu börjar det en ny tid. Jag rullar genom Malmö på nyasfalterade gator och hittar ett lugn i magen, allting kommer att redas ut och innerst inne så vet jag att detta bara är början. Det här skall bli en bra höst. Jag hämtar lilla W lite tidigare och vi går på långpromenad med djuren, köper kex och jordgubbar och när vi kommer hem så leker vi i sandlådan på gården innan vi lagar middag. Det finns ett liv utanför derbytracken som också måste levas, som måste vara njutbart i sig självt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner mig lite hjälplös när du är ledsen och trött, men litar på att du hör av dig om du behöver mig.
*kram*