söndag, september 11, 2011

Så var det söndag igen och regnet hänger i luften. Mamma och pappa har hämtat lilla W och Vesslan så att jag kan dra och träna, plugga lite och kanske hinna sova en timme.  Förutom att söndag betyder söndagsscrimmage igen så innebär det även sin beskärda del söndagsångest och bävan inför veckan som kommer.. Usch, jag har så himla mycket att göra och jag orkar inte riktigt ta tag i det. Jag bävar inför förskolelämningen imorgon bitti, inför handledarträffen och inför alla timmar jag skall spendera med att leta litteratur i biblioteket. Över att inte få svar på de intervjuförfrågningar jag ämnar skicka ut och att inte få in några enkäter. Uhh. Nej, jag skall inte gnälla. Jag skall ehlt enkelt skriva listor och strukturera min vardag. Jag skall tänka positivt och jag skall fan fixa det här. Om alla andra kan så kan jag också.

Gårdagens fest hos Barbara och Packman var fantastiskt trevlig, mängder av mat, levande ljus och allsång tillsammans med den bästa ligan i Skandinavien kan bara bli rätt.  Gårdagens träning var riktigt givande, jag har utvecklats så mycket inom derbyn under det senaste året men har en enorm väg att gå. Kommer på mig själv med att hålla på med helt idiotiska grejer (som till exempel att gå in med händerna först när jag skall bryta väggar) som jag aldrig gjort tidigare samtidigt som en del grejer jag inte trodde att jag skulle klara av faktiskt sitter där. Den där aha-känslan när polletten trillar ner och man faktist f ö r s t å r vad det handlar om är så jävla skön.

Inga kommentarer: