tisdag, september 13, 2011

Man klarar inte att kämpa när ingen ser folks agerande som ett problem.

 Jag är van vid att förödmjukas. Ungefär en gång i veckan säger någon "kolla, en kines" bakom ryggen på mig. Eller kommer någon fram och hälsar på ett språk som för mig är främmande.  Patrik Lundberg har skrivit  krönikan Ni sliter själen ur mig. Med samma träffsäkerhet och tänkvärdhet som vanligt så behandlar han ämnet vardagsrasism och jag tycker att alla borde läsa den och begrunda det som skrivits.

1 kommentar:

Nancy sa...

Väldigt bra krönika. Blir så himla provocerad av folk som ser ett egenvärde i att vara anti-politisk korrekt och tycker att man kan skämta om "allt" men egentligen menar samma gamla lumpna skämt om minoriteter/ utsatta grupper som alltid florerat. Brrr.

Men, på lördag, angående min position som NSO, jag ska tydligen vara "penalty board inside". Vilket jag har blivit försäkrad om ska vara ett enkelt jobb, vilket är skönt - jag har verkligen inte bra koll på regler än :)