tisdag, september 13, 2011

Sömdagsscrimmage

Det här inlägget skrev jag i måndags morse men min telefon har inte varit samarbetsvillig nog att publicera det förrän nu.

Jag känner mig lätt i hjärtat idag, glad och förväntansfull. Jag tror att det har med gårdagens träning att göra. Söndagar betyder tre timmars träning i Limhamns sporthall som jag verkligen gillar. När vi har träningar där känns det som att komma hem, trägolvet, de skabbiga omklädningsrummen, läktaren och lukten av gammal idrottshall får mig att känna mig trygg. Uppvärmning bestående av packövningar och svarta änkan, en timmes drills och därefter en timmes scrimmage med A- och B- laget och sedan en sista timme fylld av roliga tricks och basic skills på skatesen, åka baklänges, 180s och åka på fram/bakhjulen för att nämns några. Efter träningen var vi ett litet gäng som spenderade några timmar i bastun och passade på att varva ner riktigt ordentligt. Ikväll är det träning igen och på onsdag kör vi scrimmage. På lördag smäller det, Berlin Bombshells hemma och jag är redo, lugn. Jag håller fokus, gör mitt bästa och har roligt - mer än så kan jag inte göra.

Inga kommentarer: