måndag, september 12, 2011

trött men glad

Egentligen skulle det ha funnits två inlägg här innan detta men av någon outgrundlig anledning kan jag inte längre blogga från telefonen. Buhu.

Nyss hemkommen från en två timmar lång träning i Malmö tennishall, en mycket lärorik och bra träning. Många aha-upplevelser och polletter som trillade ner. Nyttiga parövningar och fint väggbyggande som gör mig varm i magen. Jag vet att det blir mycket derbysnack nu och jag vet att det ibland kan låta lite sektlikt, att jag försummar livet utanför derbyn och att jag är en dålig vän som sällan hinner ses, jag vet det. Men det är för att derbyn får mig att må så jävla bra, aldrig i mitt vuxna liv, ja kanske så länge jag kan minnas, har jag mått så här bra, varit så stark och haft ett så starkt och konstruktivt nätverk omkring mig. Jag har nog aldrig känt mig så hemma.   Lördagen får gärna komma imorgon, bara låt mig sova lite först. Och äta. Jag har tilltro till mig själv, jag kan blocka och för en gångs skull så känner jag mig helt redo. Jag spelar roller derby därför att det är roligt, men ja, jag älskar att vinna. Hur oddsen för att vi vinner på lördag ser ut det har jag ingen aning om däremot så vet jag att jag kommer att ha roligt, det är med ett glädjefyllt hjärta jag spelar roller derby. Bilden kommer från Etsy.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äsch, jag gillar dina derby-inlägg. En av anledningarna till att jag läser här :)