tisdag, september 06, 2011

BOTNL is over

Battle Of The Nordic Light är över och här sitter jag i skolan och försöker att samla ihop mig själv och ta tag i det där examensarbetet som borde varit halvskrivet redan nu. Helgen har varit fantastisk på alla sätt och vis.Jag är så väldigt, väldigt stolt över mitt lag, vi spelade tre bouts och vann samtliga med mer än hundra poäng, jag är stolt över Swede Hurt och Vix Viking som tillsammans har organiserat Nordens, ja kanske Europas, största roller derby event, jag är stolt över alla spelares insatser och framförallt är jag stolt över att se hur långt skandinavisk roller derby har kommit på bara ett år. Jag är glad och tacksam över alla fina nya vänskaper jag fått under helgen och jag är så jävla imponerad över mig själv. Tänk att jag fixade att spela tre hela bouts på två dagar. Här kommer helgens resultat(jag tror  i alla fall att de stämmer)
Crime City vs. Kallio  191 - 43
Stockholm vs. Helsinki 77 -141
Crime City vs. Copenhagen 266 - 61
Helsinki vs. Kallio  217 - 57
Copenhagen vs. Stockholm 149 - 137
Crime City vs. Helsinki 211 – 76

Är du sugen på att se några av helgens bouts i repris? Kolla in Battle of The Nordic Light på Justin.tv. Där hittar du de båda dagarnas sex fullängdsbouts och några uppvärmningar.. Nä nu börjar det bli dags för mig att ta tag i det där pluggandet igen.. Helgen har varit fylld av spänning, nervositet, gråt och skratt. Det är längesedan jag kände mig så glad och trött som nu. Om sanningen skall fram vill jag inte alls sluta tänka på derby och ta tag i alla tråkiga vardagsbestyr och uppsatser.. men jag antar att jag måste det. Två veckor kvar att ladda om på inför nästa bout. En double header (även den i Baltiska hallen) där Crime City Rollers A-lag tar sig an Berlin Bombshells och Crime City Rollers B-lag spelar STRD Rookies. Det kommer att bli en utmaning utan dess like.

1 kommentar:

Wannabe sa...

Hallå! Tack för dina kommentarer inne hos mig, hur kan man bli annat än biten?! Inte för att jag någonsin skulle våga snöra på mig ett par rullskridskor själv, men jag tycker att ni som gör det är hur grymma som helst! Jag berättade för mina elever om helgens bravader och ska försöka göra reklam så att de kommer den 17e. Jag hoppas att jag också kan komma, jag ska ha kalas för min treåring, men förhoppningsvis pågår inte det hela kvällen utan att jag kan ta mig in och titta lite i alla fall.
Hur som helst, lycka till!!
:-) /Therése